inspirasi ?

9c

Friday, November 14, 2008

dulu sewaktu bersekolah menengah, ayah aku melarang aku untuk bercinta. katanya, cinta zaman sekolah ini membuang masa dan merugikan. tapi jiwa aku memberontak, aku dengki melihat kawan-kawan semua ada pasangan. aku pun hendak ada pasangan juga. seperti orang lain. tapi ayah aku melarang keras.

tahun aku ambil SPM, tahun jiwa dah gatal. gatal untuk mempunyai pasangan. Halim (bukan nama sebenar) jiran aku yang sebaya tapi berlainan sekolah sering bercerita kat aku tentang awek dia. aku dah naik meluat. aku akan buat muka jelek bila dia mulakan citer bab awek dia. bukan tak suka tapi dah bosan giler babes.

aku tengok Halim banyak membuang masa dengan awek dia. aku pun terpikir; bila dia study untuk SPM. time itu, aku solo. tak ada pasangan. (sebenarnya tak ada sapa nak kat aku pun). aku ingat nak concentrate kat SPM jer. nanti bila aku dapat result yang cun, baru semua awek akan pandang tinggi kat aku. hahah. inilah masa aku !!

Result SPM dah kuar, Halim dapat keputusan yang cemerlang. petang itu dia bercerita sakan kat aku tentang result dia. aku pula hanya mendapat keputusan ok-ok jer bak kata orang tua-tua tuh..gred satu tapi dihujung tanduk. belasah jer la janji masih gred satu. cuma aku ralat , kenapa aku tak ada awek. sebab kalau aku ada awek sudah tentu aku dapat result yang lebih gempak macam halim sebab dia ada awek.

terpikir balik, awek time sekolah; membuang masa atau sumber inspirasi ? kalau aku tanya Halim, dia akan jawab..stok geli-geli jer. chit !

9 comments:

  1. masa sekolah,gua tak pernah peduli dgn aweks.
    aweks je asik nak peduli dgn gua.
    huhuu..

    :P

  2. j tu ya ya saja!!

    disekolah ms weed pengawas yang nerd. sekian.

  3. benda ni umum.terserah pada individu masing masing. :)

  4. kejap. kamu ni pompuan ke laki?

    he he.

  5. gua pon mana ade bercinta masa zaman sekolah dulu brader!!gua dengar cakap ayah la tuh...

  6. gua masa sekolah dulu memang sakan la bercinta ni. result dia tip top. tapi result gua bersepai. siap ada failed. jadi gua taktau nak kabor menda.

  7. gua suka benar jawaban halim tuh.
    haha~

  8. kekadang becinta buatkan kita lebih cemerlang. sebab hidup sentiasa ceria. tapi kena la bercinta yang betul jalannya.
    bukan nak "stok geli2 jer"
    pikir baik2, bro.

  9. j or ji : baik punyer statement. hahah

    weed and bandages : hehehe. kebanyakan yang jadi nerd di sekolah aku dulu sekarang dah jadi hot babe!

    farah : mungkin

    tasikmerah : pompuan boleh, lelaki pun boleh

    padelkopak : bagus2.

    poyotitos : heheh

    darabdua : aku pun suka gak

    denanz : betul jugak tuh.

Pari Pari 7 Beradik © 2008 Blog Design by Randomness